materiał zewnętrzny

Jak wykorzystać social media do obsługi klienta biznesowego i na co zwrócić uwagę?

Media społecznościowe od dawna odgrywają kluczową rolę w marketingu. To także świetne narzędzie do obsługi klienta – o czym warto pamiętać w tej kwestii?

Budowanie relacji z klientem to podstawa

To zasada, która znajduje zastosowanie zarówno w przypadku kontaktu z klientem indywidualnym, jak i biznesowym. Aby zbudować trwałą, owocną relację, która przyniesie korzyści dla obu stron, warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Przede wszystkim należy szybko i sprawnie odpisywać na zapytania, rzetelnie przedstawiać informacje i dbać o profesjonalizm. W wielu przypadkach klienci kontaktują się z firmą dopiero w momencie, gdy napotkają problem podczas korzystania z jej usług czy towarów – kultura wypowiedzi oraz zaoferowanie realnego wsparcia mają tutaj kluczowe znaczenie. Czas odpowiedzi na publiczne zapytania powinien wynosić nie więcej niż godzinę, dlatego często warto przenieść rozmowę na prywatne kanały.

Przygotuj właściwą strategię i kontroluj jej efekty

Aby zapewnić efektywną obsługę social mediów zarówno pod kątem publikacji, jak i kontaktu z klientem, potrzebny jest przemyślany plan. Określenie celów, metod komunikacji i rodzaju treści to dobry punkt wyjścia do opracowania kompletnej strategii. Dział odpowiedzialny za social media powinien również trzymać się konkretnych zasad dotyczących rozmów z klientami.

Światłowód dla firm – gwarancja sprawnego działania w social mediach

O czym jeszcze warto pamiętać? Komunikacja z klientem będzie efektywna tylko wtedy, gdy działania w social mediach będą wspierane przez właściwie dobrane rozwiązania technologiczne. Najważniejszym elementem jest tutaj prędkość i stabilność łącza internetowego. W zdecydowanej większości przypadków odpowiednim wyborem będzie światłowód dla firm – takie oferty można znaleźć na przykład u poznańskiego dostawcy Internetu INEA.

Jakie korzyści zapewnia Internet światłowodowy dla firm?

Internet światłowodowy dla firm to przede wszystkim duża prędkość – pod tym względem oferty tego rodzaju zdecydowanie wygrywają z innymi rozwiązaniami. Przykładowo w przypadku usług INEA można liczyć na prędkość 1 Gb/s. Co więcej, światłowód dla firm często opiera się na łączu symetrycznym, co oznacza, że tempo wysyłania danych jest równe szybkości ich pobierania. Takie rozwiązanie jest szczególnie istotne dla działalności, które w ramach codziennej pracy przesyłają spore pliki, na przykład nagrania wideo, które udostępniane są na profilu firmowym w mediach społecznościowych.

Kolejną zaletą połączenia światłowodowego są niskie opóźnienia – w tym przypadku ping wynosi zaledwie kilka milisekund. Dzięki temu będziemy w stanie zadbać o szybką reakcję na zgłoszenia klientów, co może mieć szczególne znaczenie w przypadku obsługi firm. Jednocześnie światłowód charakteryzuje się wysoką stabilnością: bardzo niskie ryzyko zerwania połączenia pomoże utrzymać stały kontakt z rozmówcami.