Pozostałe

Jak przeprowadzić wideokonferencję przez Internet? 3 kluczowe wskazówki!

W ostatnich latach wideokonferencje zdominowały, a w niektórych przypadkach nawet wyparły tradycyjne spotkania twarzą w twarz. Konferencje online umożliwiają przeprowadzenie rozmów osobom znajdującym się w dwóch różnych częściach globu. Dzięki temu sprawy biznesowe i nie tylko można załatwiać o wiele szybciej, nie marnując czasu na długie podróże. Jak jednak przeprowadzić wideokonferencję? Co jest niezbędne?

1. Niezbędne narzędzie do przeprowadzenia wideokonferencji – Internet domowy bez limitu

Z racji przejścia wielu firm na tryb zdalny, wideokonferencje stały się podstawowym narzędziem pracy. W związku z tym pracownicy muszą zainwestować w dobry Internet domowy bez limitu. Stabilne i niezawodne łącze to podstawa udanej wideokonferencji. Aby uniknąć wszelkich opóźnień, zakłóceń i innych niedogodności, warto postawić na Internet domowy bez limitu, jakim jest światłowód. Decydując się na ofertę INEA, możemy liczyć na Internet światłowodowy symetryczny, który gwarantuje taką samą prędkość wysyłania i pobierania danych. Łącze można wybrać w trzech opcjach: 300 Mb/s, 600 Mb/ oraz 1 Gb/s. W przypadku wideokonferencji ostatnia możliwość będzie strzałem w dziesiątkę!

2. Dobry program i sprzęt do wideokonferencji

Kolejna kwestia to dobre oprogramowanie, dzięki któremu będziemy w stanie uzyskać wysokiej jakości audio i obraz. Najpopularniejsze wśród użytkowników programy to m.in. Zoom, Google Meet, Teams, Slack oraz GoToMeeting. Pamiętajmy również o wyposażeniu się w dobry sprzęt, czyli laptop lub komputer oraz kamerkę i mikrofon, które zagwarantują nam połączenie bez żadnych zakłóceń. Jeśli zależy nam na jakości HD, warto zainwestować w sprzęt z wyższej półki. Nierzadko kamera i mikrofon wbudowane w laptop nie będą w stanie podołać takiemu wyzwaniu.

Warto przed połączeniem się z rozmówcą przetestować sprzęt, aby uniknąć niezręcznych przerw technicznych. Może się także okazać, że nasze urządzenia nie mogą połączyć się z siecią, wówczas potrzebna jest szybka diagnostyka.

3. Odpowiednie przygotowanie pomieszczenia

Prowadzenie rozmowy przez Internet nie zwalnia nas z profesjonalizmu. Jeśli pracujemy w domu, warto zaaranżować nasze tło tak, aby wyglądało schludnie. Na pewno należy zadbać o porządek, a także skierowanie kadru tak, aby obejmował bardziej dekoracyjną część pomieszczenia.

Jeśli o kadrze mowa, nie zapominajmy również o odpowiednim oświetleniu. Najlepiej usiąść twarzą skierowaną w stronę okna. Dzienne światło jest najlepsze, jednak w pochmurne dni potrzebne może być dodatkowe oświetlenie. Pamiętajmy, że nawet najlepsza kamera nie zapewni wysokiej jakości obrazu, kiedy usiądziemy w ciemnym pomieszczeniu. To samo tyczy się dźwięku. Na czas rozmowy powinniśmy zrezygnować ze słuchania muzyki, złym pomysłem będzie też urządzania spotkania w pokoju blisko łazienki, w której właśnie włączona jest pralka itd.